søndag 26. desember 2010

Pysjdagen (uten pysj)

Husker fra jeg var liten hvor umåtelig kjedelig første juledag var. Tenk å ikke få lov til å gå ut og leke i snøen, men mamma sto på sitt og vi fikk vær så god å holde oss inne. Bruk dagen til å leke med julegavene. Den anmodningen funket kanskje fram til man var 12-13 år, men etter det så var det lite leker man fikk i gave. Måte på hvor lenge man skal leke med nipset, undertøyet og hva enn annet som kom i mye pakker.

Men som alltid så endrer holdninger seg med tiden og alderen. I de senere år har jeg alltid likt første juledag, pysjdagen. Ikke vits å kle seg i noe annet ettersom man bare skal holde seg inne. Opp til frokost, flate ut i sofaen til hva enn som går på tv´n og subbe til middagsbordet for lammestek. Sulten er man egentlig ikke. Frokosten var sen og for senere kos så har godterskåla vært full og innenfor rekkevidde. Men det er ikke alle som har samme tradisjoner og her fikk vi beskjed om at middagen serveres kl 14, og vi har med å stille pyntet opp. Så ingen pysj i dag :( Får ta det igjen når jeg kommer hjem :)

I år hadde jeg julegaver jeg kunne leke med. Har brukt det meste av dagen til å spille på min nye Nintendo DSi. Wiiii.. Moro for barna :) Nå er det bare å finne ut hvilke spill jeg skal kjøpe. Noe "brukbart" er det nok der ute.

Men, jeg skjemmes litt, jeg har brutt "reglene" i dag. Jeg tok meg en aldri så liten tur ut, mens det var dagslys for å ta noen bilder.






Ingen hobbyering i dag. Får ta det igjen i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar