onsdag 22. desember 2010

Endelig juleferie

Da er endelig årets juleferie i gang og i år bærer det nordover til Bø i Vesterålen.
Må si at det var "godt" å komme nordover. Ikke så kaldt her som i Trøndelag, nesten mildt (bare -5). Ankom heimen sent, eller tidlig, avhengig på hvordan en ser på det. 02.30 er i min bok sent! Vi lå noen timer utover formiddagen før lysten for å stå opp meldte seg.

Og ettersom det er juleferie og koffertene allerede var pakket full av julegaver og andre ting dro jeg ikke med meg noe håndarbeid nordover. Untatt noen strikkepinner, ei saks og nålebrevet mitt (noe som minner meg på at jeg må/skal/bør lage meg et nytt et). Men her i Bø har de Husbruket eller Hverdagsliv som de på nettet kanskje kjenner det som. Og jeg legger bestandig igjen en god del kroner når jeg er her, og denne gangen er heller ei noe unntak. Bestilte på forhånd noen broderier (derav bruken for nålebrev, jeg er aldri fornøyd med den nåla som følger med) og garn.

Det ble noen nøster ekstra samt en heklenål ;)

Og jeg hefter ikke før jeg setter i gang. Første prosjekt ut:

Myke gode lester strikket i Eskimo etter mønster fra Garnstudio. Og ettersom de skal strikket på noen tømmerstokker av pinner, nr 8, tok ikke dette så lang tid.

Hvem vet, kanskje noen får disse i en nissegave :)

Her er forresten en nissegave gjort ferdig, men som jeg ikke har klart å legge ut før nå.

Også myke gode lester strikket i eskimo med mønster fra Garnstudio. Får bare håpe de passer.

Kvelden er ennå ung og jeg har handlet inn til flere prosjekter så neste mann ut er:

Har fått "smaken" på karisma. Et garn som er utrolig lett og godt å strikke med. Men jeg tror nok dette prosjektet vil ta litt lenger tid. Starter å strikke med pinne 2,5, og etter å ha strikket på pinner nr 8 føles det ut som å sitte med tannpirkere i hendene.

Fremdriften så langt i kveld/natt. Nå er det leggetid, men jeg synes jeg har vært ganske så flink i dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar