onsdag 13. april 2011

Litt småplukk

Når det går litt tid mellom bloggpostene blir det en aldri så liten samlepost for å ta med de prosjektene som er gjort.

Vi damene i strikkeklubben på jobb fant ut at vi skal delta i bølgen med å ta i bruk noen "gamle" håndarbeidsmetoder, og da falt det på pjoning. Må innrømme at jeg lo godt første gang jeg hørte det. Tenkte umiddelbart i andre baner, men det skal vi ikke komme mer inn på her.

Og for slike tilfeller er google er god ting å ha. Det som ikke fins på google er ikke verdt å vite om. Vi fant litt informasjon om metoden og en veldig informativ og nyttig video på youtube. Utrolig hva som fins der ute, hva folk finner på å legge ut.

Jeg startet med å øve meg på et par pulsvarmere og lærte at dette er jo enkelt. Lettere enn hekling egentlig. Ingen sjonglering mellom fastmasker, kjedemasker, halvstaver, staver, dobbelstaver, trippelstaver, picoter osv.. bare kjedemasker. Og siden det var så enkelt fant jeg ut at jeg skulle våge meg til å pjone et par votter.


Ble de ikke lekre. Fargen kommer ikke riktig fram på bildet, men de er knæsjrosa. Kanskje jeg må pjone votter til meg selv til høsten. Vi får se.

Medlemsboken for mars i Hobbyklubben, Sy! av Cath Kidston datt innom postboksen for ikke så lenge siden og med i boken var en komplett stoffpakke for sying av vesken på forsiden. Jeg kan ikke noe slikt bare bli liggende nå som jeg har fått litt interesse for sying. Så, boka ble slått opp, symaskinen ble satt fram og jeg gikk løs på prosjektet.




Ble riktig så lekker denne. Til og med sydd mine første knapphull. STOLT! :)

Og, siden symaskinen alt var framme måtte jeg bare prøve meg på en lite prosjekt jeg fant under en surferunde.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar