mandag 21. mars 2011

Sømprosjekter

Jeg hadde planene klare for helga. Endelig skulle jeg finne fram symaskinen og leke meg litt med søm. Noe stoff er innkjøpt over årene og jeg tror det er på tide å bruke noe, men det å sy rette sømmer er ikke min sterke side. Har på følelsen at tøyet også har sin egen agenda under nåla.

Jeg startet enkelt. Først ut var ei nålepute. Enkelt, 4 ruter på hver side, fyllt med vatt og påsydd en knapp. Sømmene ble sånn ca rette :)

Har kjøpt noen små tøypakker fra Panduro og tenkte at de kunne være fine å bruke til små prosjekter. Så neste prosjekt ut var en målebrev. Komponert litt sånn på frihånd. Ble ikke så aller verst. Litt småfornøyd med det.

Jeg er helt fersk i denne grenen og trenger en del veiledning. Og heldigvis finns det mange sytips ute i den store Internetten. Fant en beskrivelse for hvordan sy en pose på siden til Timotei og tenkte at dette skal vel selv jeg klare. Yeah.. Jeg har aldri sydd noe slikt før og selv om oppskriften nok helt sikkert er enkel for de fleste tok det meg tre forsøk for jeg endte opp med en resultat jeg kunne med stolthet vise fram.


Ble den ikke fin? Og nå som jeg forstår oppskrifta skal du ikke se bort fra at jeg kanskje produserer flere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar