onsdag 25. november 2009

Æ kan hækle (ihvertfall litt)

Forrige helg dro vi til Bø for å feire svigefars 70 årsdag. Og jeg drar som oftest aldri noen plasser uten å ha noe håndarbeid med meg. Denne gangen ble det strikning, lester jeg skulle ha gjort ferdig for lenge siden. Men jeg følte ikke helt for å strikke så jeg bladde heller gjennom noen Allers som svigemor hadde liggende. Og løste litt kryssord i. I et av bladene var der noen hekleoppskrifter. Jeg uttrykte mitt ønske om å lære meg dette og vips så hadde hun funnet fram både garn og nål. Hun viste jeg først litt basic før hun fant en oppskrift på en runding i bladet (som du sikkert forstår så har jeg ikke satt meg helt inn i terminologien enda) som hun mente kunne være passende for meg. Hun startet rundene og jeg avsluttet. Og før jeg nesten viste ordet at det så hadde jeg helket en runding. Rød i kinnen og opprømt over å ha prestert kunne jeg stolt vise fram resultatet. Svigemor mente jeg gjorde en bra jobb, noen småfeil her og der, men en bra jobb :)

Grunnen til mine røde kinn skjønner du vel nå, det tynne garnet og nål nr 1,5.


Jeg ble helt hekta og ble sittende hele fredagskvelden å hekle.

Lørdag øynet jeg muligheten for å utnytte mitt nye talent og dro på butikken og handlet inn et litt tykkere garn og en større nål. Holder meg til samme oppskrift (dels fordi det er den eneste jeg kan) og tenkte jeg skulle prøve meg på et skjerf/sjal eller noe slikt.

Skal bli spennende å se sluttresultatet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar