fredag 7. november 2008

Høsttur til Stugudalen

Min første sosiale tur i jobbsammenheng gikk til Stugudalen i Tydal.

Turen startet fredag 24.10 kl 12 med avreise til Stjørdal Kommune for faglig opplegg. Videre gikk turen til Block Watnes Husbyhagen for en inspirerende omvisning. Samt en liten “smakstitt” på ei visningsleilighet i feltet. Fin leilighet med et vakkert, nydelig, stort, FERDIG soverom. Sukk..
Omtrent kl 17 satte vår sjåfør fronten i retning Tydal og festen var i gang. Hytta var stor og fin, utstyrt med 10 rom med tilsammen 32 sengeplasser. Plass nok til 17 turdeltakere, hvorpå noen kapret et rom alene. Øl og andre flasker som kunne sprettes kom fram og stemningen i hytta begynte sin selvsagte stigning.

For å gjøre arbeidsfordelingen enkel ble vi delt inn i ulike grupper; Middag, Oppvask, Frokost og Lunsj. Middagsgruppen hadde det ærefulle oppdraget å servere taco. Og mat nok var det. Etter maten måtte samtlige trilles i sofaen for en “lettere” avslapping.

Underholdning var også ordnet. Så snart maten haddet siget litt ble vi delt inn i 4 grupper og utdelt en to-sidig quiz, en side med spørsmål og en side med sladdede bilder. Og for en ENKEL quiz. Som den yngste deltakeren fant jeg spørsmål som Nevn minst 4 karakterer i tegneserien Sølvpilen” litt vanskelig, ettersom dette var noe min mor leste. Jeg er en litt mer Donal Duck person. Ikke det, jeg klarte å komme med en karakter, Sølvpilen. Flink pia Litt historie lærte jeg også. For eksempel så viste jeg ikke at rød nisselue var forbudt i Norge i 1942 og at Kristiania skiftet navn til Oslo i 1925. Lærerikt. Hadde det ikke vært for at jeg er ganske glad i å se film kunne min deltagelse i gruppen vært minimal, men på bildequis’en gjorde jeg en real innsats.

Minelek var også på programmet senere på kvelden. Jeg vet ikke hvilken del av leken som var mest morsom; det å komme med mineforslag eller se det andre laget prøve å mine våre forslag. Har du noen gang sett noen prøve å mine Formålsgrense (Merk:Grensen i en reguleringsplan som klart avmerker hvilket formål området kan benyttes til) eller innavl. Selv fikk jeg kritikk for lite virkelighetstro miming av fødsel(andre del av ordet jomfrufødsel), men ble godkjent ettersom jeg ikke har barn selv.

Hørte rykter som at noen hadde badet i løpet av natten/morgenkvisten, men som flink og fornuftig jente jeg er hadde jeg allerede krøpet til sengs da. Frokosten ble servert i 11-tiden med en litt laber stemning rundt bordet. Liten spiseglede var også å oberservere. Rart det der. Etter maten av spist og ryddet bort spaserte vi en aldri så liten tur, ca 1-time, opp på en liten topp. Og for en nydelig utsikt som åpenbarte seg der. Retur til hytta og første pulje startet på turen tilbake til sivilisasjonen og Trondheim.

Konklusjon: Grei måte å bli kjent med sine kollegaer, men jeg kjenner at en HEL dag holder til å starte med

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar