tirsdag 22. januar 2008

Etter en lengere enn lang pause er jeg tilbake

Jeg startet å skrive en blogg for å hjelpe søsteren min med å finne ut saker og ting. Og så ble det bare med den ene. Hmm.. ikke bra. Skal prøve å gjøre noe med den saken.



Et år et gått og vi har startet på et nytt, 2008. Måtte det bare bringe gode opplevelser og gleder. Det vil sikkert ikke det, men vi får bare håpe. Hva annet kan vi gjøre enn å håpe?



Så, hva skal vi/jeg gjøre med dette nye året. Vi er ikke kommet lendre enn 22 januar så det er praktisk talt ubrukt. Nytt. Uten en eneste rynke. Hvilke planer har du? Ikke minst hvilke planer har jeg? Hva ønsker jeg å få utført? Fullført? Opplevd? Vært med på? Hvilken enorme, gigantiske, svære mål har jeg satt meg for dette nye året? Har jeg lagt noen tanker ned i det? Fundert att og fram, under og over?



Så hva annet kan jeg gjøre enn å lage meg nok en, til en viss grad, uoverkommelig liste.








Å starte et sunnere og bedre liv. Har til og med gått så langt som at jeg har meldt meg inn i Elixia. Like greit det. Koster så mye at jeg har ikke råd til å IKKE trene.








Dra på forhåpentligvis 1, helst 2, reiser. Hvor da? Har ingen konkrete planer, men noen ønsker har jeg. Er ikke så vanskelig å komme opp med muligheter siden jeg ALDRI har vært noen plass. Et av mine største reisedrømmer (ikke at det kommer til å skje i 2008) er Skottland. Menn i kilt. Fantastisk dialekt. Breathtaking landscape. Need I say more.. Italia er et annet stort ønske. Nature, maten, vinen, opplevelsene.. Sukk.. Svalbard har vært oppe som mulig plass å besøke i år. Samt en langhelg en eller annen plass i Europa. Riga kanskje.




Ettersom jeg prøver meg på hobbyen scrapbooking har jeg lyst til å delta i noen konkurranser. En fin måte å utfordre meg selv på og dermed forhåpentligvis bli bedre. Finne hvilken stil som er meg. Har handlet inn en god del utstyr og tilbehør så det er nok på tide jeg starter å bruke det.
I tillegg skal jeg prøve meg på lappeteknikk. Fikk symaskin i julegave i fjor så det er vel på tide jeg bruker den litt :). Hekling er en annen ting jeg har lyst å lære meg. Tid ser ut til å være det eneste problemet mitt. Jeg har så mye jeg skulle lært meg at jeg vet ikke hvordan jeg skal få tid til alt.








Av en eller annen grunn har jeg lyst til å lære meg italiensk. Hvorfor? Har ikke peiling på hvorfor. Noe språkøye har jeg heller ikke, men jeg skal i hvertfall prøve.












Har jeg noen andre nyttårsforsett? Ikke som jeg kommer på akkurat no. Tror dette skulle være ganske så dekkende for øyeblikket. Tror ikke jeg trenger flere punkt, vil ha problemer nok med å utføre de punktene jeg har satt opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar